Secretarissen Commissie bezwaarschriften [Netherlands]


 

De BEL Combinatie, werkorganisatie voor de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren, zoekt een:

Secretarissen Commissie bezwaarschriften

Ben jij op zoek naar een rol waarin je je juridische vaardigheden kunt ontwikkelen en kan jij met jouw onafhankelijke blik het verschil maken? Dan pas jij bij ons!

Wat ga je doen?

$ads={1}

Als secretaris van de commissie bezwaarschriften werk je voor de onafhankelijke, externe commissie. Je bereidt hoorzittingen samen met je collega secretaris inhoudelijk voor en tijdens de hoorzittingen vervul je om beurten de rol van secretaris. Tijdens de hoorzittingen is een externe partij aanwezig voor het notuleren van de verhandelingen tijdens de hoorzittingen. Dat hoef jij dus niet te doen. Je organiseert zelf de planning van de hoorzittingen en verzorgt ook de nodige correspondentie aan betrokkenen ter voorbereiding van de hoorzittingen. Procesbewaking is dus een ook een belangrijke taak van jou.

Je stelt (concept) adviezen op voor de commissie bezwaarschriften. Je beoordeelt ingediende bezwaarschriften op ontvankelijkheid en toetst deze aan wetgeving en jurisprudentie. Daarnaast zorg je voor de verdere afhandeling van bezwaren. Het Sociaal Domein en het Omgevingsrecht zijn belangrijke aandachtsgebieden. De commissie heeft geen onderverdeling in kamers. Dit betekent dat zij adviseren over allerlei soorten besluiten. De uitzonderingen hierop zijn belastingzaken en personele aangelegenheden. De vergaderingen vinden in de regel op maandag- en donderdagavond plaats, eenmaal per twee weken. Op het gebied van het Sociaal Domein bereid je ook de beslissingen op bezwaar voor.

Samen met de andere secretaris stel je jaarlijks een jaarverslag op en biedt dit aan de diverse bestuursorganen aan. Ook neem je deel aan de jaarvergadering van de (externe onafhankelijke) bezwarencommissie.

Als secretaris van de commissie bezwaarschriften ben je nauw betrokken bij zaken voor zowel inwoner als de gemeente. Bij de ontvangst van een bezwaarschift beoordeel je of deze in aanmerking voor pre-mediation komt. Tijdens deze trajecten fungeer jij als onafhankelijk gesprekspartner.

Onze organisatie en het team
Bij de BEL Combinatie werken we in een kleine, dynamische en gezellige organisatie aan onderwerpen die er echt toe doen voor de inwoners en ondernemers van de gemeenten Blaricum, Eemnes en Laren. Onze medewerkers zijn gedreven, flexibel en collegiaal. Werken bij de BEL Combinatie betekent: ’never a dull moment’.

Je gaat deel uitmaken van het team van teamleider Thio van der Velde (Team Vergunningen, Handhaving en Juridische Zaken). Het team telt ongeveer 40 medewerkers en bestaat uit de clusters Vergunningen, Handhaving, BOA’s en Juridische Zaken. Het secretariaat van de bezwaarschriften is ondergebracht binnen het hechte cluster Juridische Zaken en bestaat uit 7 medewerkers. De juridische adviseurs (4 medewerkers) zijn aangesteld als vervangend secretaris, maar vervullen deze rol enkel als dat echt nodig is. Jij en je nieuwe collega secretaris bezwaarschriften krijgen de ruimte om het proces rondom het secretariaat verder te optimaliseren. Daar vertellen we je graag meer over en natuurlijk wordt je daarbij ondersteund waar nodig.

Wat beiden wij jou?
Als lerende organisatie is de BEL Combinatie continu in beweging, waarbij we ieders inbreng vragen. Er is volop ruimte voor training, opleiding, ontwikkeling en eigen initiatieven. In ons uitgebreide introductieprogramma leer je ons goed kennen en wij jou.
We geven je een Individueel Keuze Budget (IKB) van 17,05% van jouw jaarsalaris. Hiermee kun je trainingen volgen, extra vrije dagen opnemen of je kunt dit laten uitbetalen.

Daarnaast bieden we:
  • een dienstverband tussen de 28-36 uur per week
  • een jaarcontract met uitzicht op een vast dienstverband;
  • een salaris van maximaal € 5.009,- (schaal 10) bruto per maand op basis van 36 uur;
  • een reiskosten- en thuiswerkvergoeding, mobiel en laptop;
  • een pensioenregeling van pensioenfonds ABP;
  • een collectieve aanvullende zorgverzekering met korting op het maandbedrag. Een tegemoetkoming wordt uitbetaald in december;
  • op fulltime basis 144 uur verlof, plus 6 dagen bovenwettelijk verlof;
  • hybride werkmogelijkheden en flexibele(re) werktijden, in afstemming met je collega’s;
  • de mogelijk om mee te doen met de activiteiten van onze actieve personeelsvereniging.
Je gaat werken in ons kantoor te Eemnes. Vanwege ons hybride werken, kun je ook deels thuis aan de slag.
Wie wij zoeken?
Een WO of HBO+ geschoolde jurist en je hebt minimaal twee jaar werkervaring in een vergelijkbare functie. Je hebt bij voorkeur ervaring op het gebied van ruimtelijke ordening/fysieke leefomgeving of het Sociaal Domein.
Jouw competenties en talenten:
  • Uitstekende sociale, communicatieve en adviesvaardigheden
  • Analytisch, beschikt over brede juridische kennis en proactief
  • Flexibel
  • Resultaatgericht
  • Oplossingsgericht
  • Je bent een kei in processen en hebt je zaakjes op orde
  • Je werkt makkelijk in diverse IT-systemen
  • Daarnaast vinden wij het fijn als je al ervaring hebt met mediation.
Je weet wanneer samenwerking nodig is, maar je kunt ook goed zelfstandig opereren als secretaris.
Daarnaast ben je initiatiefrijk, praktisch maar vooral zorgvuldig en consciëntieus.

Solliciteer nu!
Dat kan tot 2 juli 2023 via de knop boven- en onderaan de pagina, t.a.v. Amy van Deel (adviseur HRM). Voeg hier je cv toe. Jouw motivatie mag je toevoegen (heeft wel onze voorkeur), maar die kun je ook mondeling toelichten tijdens een kennismakingsgesprek. De 1e ronde gesprekken staan gepland op donderdagochtend 13 juli en de 2e ronde gesprekken op maandagochtend 17 juli 2023. We verzoeken je daar rekening mee te houden.

Heb je inhoudelijke vragen over de functie? Neem dan contact op met Thio van der Velde (teamleider), via tel. 06-23208708.

Wij doen niets met acquisitie naar aanleiding van deze advertentie.

Wij doen niets met acquisitie naar aanleiding van deze advertentie.

Dienstverband: vast dienstverband – (beginnend met een tijdelijk contract) | Omvang functie: fulltime/parttime | Aantal posities: 1 | Uren: 28-36 | Plaats: Eemnes | Provincie: Utrecht | Land: Netherlands | Referentienummer: 2023/38 | Gepubliceerd: 2023-06-13 | Uiterste datum: 2023-07-02

$ads={2}


 

.

Post a Comment

Previous Post Next Post

Sponsored Ads

نموذج الاتصال